Kan man existera utan Facebook?

Ja man kan börja fundera alltså! För snart en vecka sen inaktiverade jag min Facebook. Känns så jävla skönt, om än kanske lite tråkigt emellan, för man vet ju inget om vad som händer runt omkring en. Jag har en annan, som jag enbart har för att hålla koll på lite grupper jag var med i på min riktiga. Men jag slipper all skit som cirkulerar runt på Facebook iaf! 

Iallafall, finns man om man inte har Facebook? Vet folk hur man kontakter en utanför Facebook? 
Min sambo fick ett meddelande över FB från min mor idag att jag skulle kontakta henne för att då info om att ansöka som statist till filmen som ska spelas in här i Svanskog. ALLTSÅ, jag har en mobil, jag är anträffbar 24/7 på den. Och hon har mitt nummer. Och för dem som inte har mitt nummer är jag sökbar på hitta.se. Sen får man visserligen chansa på ett av alla nummer som är reggade på mej men iallafall ett är det rätta. Och de andra går åxå till hushållet och ingen främmande person. Så hade det varit så svårt att slå mej en signal eller skicka ett sms och be mej skriva till henne på hennes mail? 
Allvarligt! 80% av all kontakt skedde via FB till mej! Och ja, jag använde åxå Facebook till att prata och föra information vidare. Men har inte en person Facebook så kontaktar man väl inte den via en andra eller tredje person? Hade jag inte ens haft mobil, kan jag förstå det men nu är så inte fallet. 
Existerar jag ens så jag inte har Facebook? Eller har jag försvunnit från omvärlden då jag inte längre är kontaktbar där?
Glöm inte att lämna ett spår från dej innan du går! INGEN REKLAM!
2015-01-22 @ 21:21:10 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test