Mina Tankar Och Funderingar!

Oj!! Har inte bloggat på flera år! men jag känner att jag måste få ur mej mina tankar å känslor just nu!
 
Till Dej som röstade på Sverigedemokraterna!
 
   Jag är arg, ledsen, och så besviken! Besviken över vilket land mitt fina Sverige blivit! Vilka personer jag har runt mej varje dag! 
Nästan 26%, Var 4:e person i Svanskog röstade på ett parti som står för rasism och att alla inte är lika mycket värde! Och 13% av sveriges befolkning! Jag menar INTE att alla som röstade på Sverigedemokraterna är rasister! Det är ni absolut inte! Och ja, jag respekterar åsiktsfriheten vi har i Sverige och ni får rösta som ni vill! Men det betyder inte att jag inte blir ledsen för att ni väljer ett så dumt beslut!
  • Jag blir ledsen för att ni lurades till att tro, att Invandrare får pengar som skulle ha gått till vård och skola!
   Ni har inte tänkt på, att de pengar som förr (före 2006) gick till vård och skola, har under våra 8 år som Alliansstyrda, hamnat I VÅR EGNA FICKA! Hur? Jo, genom alla jobbskatteavdrag, och alla andra skatter Alliansen tagit bort och dragit ner på! Som gjorde så vi fick mer pengar i fickan. 
Ja, det har gjort skillnad. Det sägs ca 1 månadslön/år. Och det är ju mycket pengar faktiskt!! Men medans vi har gottat oss i att få lite mer pengar över så drogs det ner vårdpersonal så de gamla knppt hinner se personerna som kommer och hjälper dem, då de har 20st till de ska hinna med innan de slutar. 
Funktionsnedsatta/utvecklingsstörda får mindre tid att göra sånt de hade tid till stt göra förr. Ta en fika på stan, åka och bada, ta en promenad i parken, gå till gallerian å köpa nya byxor! Detta pga personalbrist. Sjukvården har försämrats och det tar längre tid att få vård. Sjuksköterskor går i strejk för de är överarbetade och går snart in i väggen! Skolorna har inte råd att anställa assistenter till barn som behöver det, och lite mer mer hjälp än övriga barn i skolan!
   Allt detta kan vi tacka oss själva för. För att vi fick mer i plånboken varje månad! Men dessa pengar kom inte från ingenstans! De fanns inte bara där! De var tvungna att bli tagnanågonstans  ifrån! Och då fick de dra ner på bidragen till Kommunerna och Landstingen! 
Missförstå mej rätt, jag har åxå gillat de där extra Vasorna varje månad! Absolut!!! Det nekar jag inte till! Men jag har åxå gnällt på både sjukvård, och skola! Mest sjukvård dock! Utan att jag undrat över grunden till VARFÖR det har blivit så! Har gått runt å trott att "De högre cheferna ska ha mer i lön" typ. Men så kanske det i grund och botten inte har varit alls. Det kanske är vi svenskar, som 2006, lockades av Alliansens valmanifest och lovord, att skatten skulle sänkas, och vi skulle få mer i plånboken varje månad! 
   Ni har gått på SD's ord att de vill hjälpa de utsatta på plats! Men hur ska vi kunna hjälpa krigsflyktingar på plats? Hur ska vi kunna hjälpa dem i deras land så de inte blir ihjälskjutna? 
Vi kan hjälpa vissa utsatta grupper på plats. Där det råder sjukdomar och svält! Ja, det KAN VI! Men VAKNA UPP! Vad är skillnaden om vi skickar ner pengar/saker vi köpt för pengar, till fattigdrabbade områden och hjälper dem där, eller hjälper dem här i Sverige för EXAKT samma summa, där de dessutom har möjlighet att starta ett nytt, bättre liv?? Pengarna försvinner ju likaväl, eller hur?
  • Jag blir ledsen när ni väljer ett parti som värnar så starkt om kärnfamiljen!
   Mor och far med barn som alltid bor tillsammans! Som lever lyckliga i alla deras dagar! Ja, vem önskar inte det? Men de värnar inte lika mycket om folk som separerar! VI SVIKER VÅRT ANSVAR!
Hmm. Sviker vårt ansvar. Så enligt SD's politiker, hade det varit bättre, för att jag ska kunna vara en bra mamma, att stanna kvar i ett förhållande där jag var olycklig. Där min olycka, gått ut över barnen. (Som det redan gjort i några år) Där de vistas i en tillvaro jag (och säkerligen åxå han) är frustrerad, ledsen, arg, deprimerad och det bråkas och tjafsas om vart annat. För DET hade vart mycket bättre än en mor och far som går skilda vägar, och börjar må BRA igen När de byggt upp sina nya liv, förhoppningsvis med någon annan som får dem att må bra!
   Enligt dem, har jag inte längre grundförutsättningarna att ge mina barn en stabil, och trygg uppväxtmiljö! 
Jag är en skam för samhället, som inte lyckades behålla min kärnfamilj!
  • Jag blir ledsen att ni väljer ett parti som ser ner på ensamstående mammor!
   Tänk vilken hemsk uppväxt deras barn kommer drabbas av! 
Dessa ensamstående mammor, har samma värde för SD, som för oss som jag skrev om ovan! Då de inte har kärnfamiljen! Stackars arma barn, som får växa upp i en otrygg miljö!
  • Jag blir ledsen att ni stöttar ett parti som ser ner på homosexuella! 
   De ska inte alls få leva som vi heterosexuella och få leva det liv de vill! De ska inte få gifta sej! De ska inte få skaffa barn. (Det är mycket bättre barn får bo på barnhem i alla år tills de blir 18 och kan kastas ut på gatan)
  • Jag blir ledsen att ni stöttar ett parti som vill sänka abortgränsen till vecka 12!
   I vecka 12 kanske många kvinnor knappt fått reda på att de är gravida! Då blödningar, liknande mens, faktiskt är rätt så vanligt. 
De skyller på att kvinnor använder abort som preventivmedel. Ja, det finns nog kvinnor som använder det som preventivmedel, men det finns andra sätt att "stoppa" detta. 
   Den verkliga orsaken, om man läser mellan raderna, och mellan fingrarna, menar de att de vill att den "Svenska Stammen" ska växa sej större och starkare. (Undrar om de värdesätter pojkar framför tjejer åxå)
 

   Ni är så förblindade, att ni inte fattar att SD's leverbröd, har varit Alliansens misslyckanden! Trots att herr Reinfeldt trott att han gjort nått bra när han sänkte jobbskatten 4-5 gånger! Och tagit bort eller på något sätt sänkt andra skatter. 
   Detta inlägg kommer antagligen (men kanske för någon) inte ens röra dej i ryggen! För du är så inskränkt på att "bara vi stoppar invandringen så blir det bra. Men den bittra sanningen är så, att det kommer det inte!!
 
87% tror fortfarande på något gott! 
87% av medmänniskor!!! Som ser till människors lika värde!
87% som inte skyller vår dåliga skola, vård och omsorg på invandringen! nu gäller det bara, att bevisa för de 13% att det åxå ÄR så! 
   Hur detta ska gå till, utan att vi svenskar förlorar de vasorna vi fått extra i 8 år, och än fler till ett rasistiskt parti, blir en svår, och jävligt hård nöt för den nya regeringen att knäcka! Men jag ska hålla mina tummar och tår för att de gör det! 
Glöm inte att lämna ett spår från dej innan du går! INGEN REKLAM!
2014-09-15 @ 23:16:00 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test