Nu får det vara nog Säffle Kommun

Var nere å handlade idag. Stod i kassan och skulle packa ner mina saker när jag ser en lapp ligga vid rullbandet där det står att Säffle Kommun tänker lägga ner Svanen, vårat äldreboende här i byn!
De vill att våra äldre ska flyttas till korttidsboendet inne i Stan för det finns plats där! HUR tänker de nu? När ska de prioritera småorterna i Kommunen?
Enegården lades ner för några år sedan och blev omgjort till ett trygghetsboende. Hur det funkar idag, vet jag inte. För har inte jobbat inom äldreomsorgen på många år. Men det kanske funkar bra? Jag vet inte.
Skolan i Långserud lades ner, men har blivit en friskola istället. Men det är ju inte stor kostnad för Kommunen. Det va även tal på att skolan här i Svanskog skulle läggas ner, men så blev det inte. ÄN!
Gallan, ungdomshuset för våra ungdomar måste tyvärr av ekonomiska skäl läggas ner, då Säffle Kommun inte vill bidra till mer i bidrag och hyran är alldeles för hög! Här har föräldrar ställt upp ideellt i alla år och hjälpt till att ha verksamheten öppen så ungdomarna kan ha nånstanns att ta vägen under kvällarna. Detta medans Säffle stad får ett helt nybyggt "Ungdomens Hus" för flera miljoner kronor! 3 miljoner har jag för mej att det kostade
Säffle KOmmun köper Volvos lokaler för 20 miljoner! Men de kanske behöver de lokalerna till något bra!

Är det inte meningen att Centerpartiet ska värna om landsbygden? Det är ändå C som har styrt i Säffle i många år. Men inte har jag märkt att de prioriterat landsbygden överhuvudtaget! Åååh, förlåt, glömde ju att de har byggt om storgatan här under sommaren. Vi har fått en JÄTTEFIN gata med massa fartgupp precis överallt. ett vid skolan, ett lite längre bort, å två nere vid affären med 50 meters avstånd! Fartgupp som förövrigt är påtänkta att de ska BYGGAS OM!!!! Då de är allt för snävt byggda och man kan inte köra 50 igenom samhället för då har du knappt nån bil kvar! (kan tyckas är rätt så bra egentligen då men)

Varför inte fösa bort alla landsbygsfolk, bosätta oss i stan och spränga hela jävla skiten så blir de väl nöjda! Det är väl det de på sikt vill i från första början, ta bort småorterna och satsa allt på stan.,
En sak är säker. Den jävla skitstaden väljer jag aldrig att bosätta mej i! Räcker med Kommunen!
Glöm inte att lämna ett spår från dej innan du går! INGEN REKLAM!
2014-10-14 @ 16:00:00 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Håkan Skogh

Tja Conny

Du har tyvärr så rätt så rätt. Det som uppmärksammasär tyvärr inte din sida utan det här som du skrivit kommer direkt från hjärtat o magen ibland inte via tanken. Ta denna textmassa och be att få ngr. som bor i Svanskog att sätta sina namn efter skriften skicka det sedan till både Säffle tidningen, Wermlandstidningen och kommunstyrelsen så att det blir diarieför då ska du se på lite bättre effekt. Finslipa lite på texten innan så ska du se att du får bra respons lite verstans, TRO MIG. Hade Håkan

Svar: Hej Håkan.
Jag är ingen bra bloggare. Är heller inte ute efter det. Jag har bloggen för att få utlopp för mina känslor, tankar och funderingar. Det är inte min mening att framföra detta till Säffle Kommun. Hade det varit det hade antagligen inlägget varit mer genomtänkt och bättre skrivet. Men jag har aldrig varit bra på det. Tyvärr. Men jag vill ändå få säga mitt!
Vi har protestlistor liggandes där vi kan skriva på, samt några insändare påväg till tidningarna! Tror även att många har mailat in sina åsikter till kommunstyrelsen åxå.
Och antagligen är de 10 gånger så bra som mitt inlägg här. 😝
Tack för din kommentar Håkan :)
/Johanna
TheDarkCrystal

2014-10-14 @ 20:17:01
Postat av: Anonym

Tja. Kan ju tala om att enheten är som ett boende.... fast med hemtjänstpersonal och trygghetsvärdinna....nä tillbaka med personal dygnet runt...eller iaf ett demensboende. ....men de är jättebra med skafferiet. Jonas och Emma som lagar mat. Många som äter. :-)

Svar: Som jag fattade det som skulle de ju ta bort en trygghetsvärdinna åxå. Om det är den på Enegården vet jag ej dock.
Men mer boenden behövs! Absolut!
TheDarkCrystal

2014-10-14 @ 21:01:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test