Ytlighet!

Har kollat på "Dating in the dark" nu ikväll... Jävla roligt program måste jag säga!
Men nått jag faktiskt, konstigt nog, förundras över, är hur jävla ytliga vi människor är!
Här har de träffat varandra, flera gånger i totalt mörker. De har gillat varandra, varandras personligheter, suttit å grovhånglat, och myst och pratat och allt det där.
Men bara för att de får se honom/henne, så försvinner alla de där känslorna! Varför? Spelar utseendet verkligen SÅÅÅÅ mycket roll?
Visst, jag tror att ytlighet finns i alla människor. Mer i vissa, mindre i vissa, men alla har det. Gäller det inte andra människor så gäller det sej själv.
Jag är inte världens skönhet. Och jag tycker inte peter är världens skönhet! Klart jag tycker han är vacker och söt och gullig. Men det är inte DÄRFÖR jag är kär i honom och älskar honom. Jag va inte ens kär i honom när vi blev ihop. De känslorna kom senare. Inte mycke senare, men senare Och det är för de jag älskar honom!
Men sanningen slår ett ganska hårt slag i mitt ansikte när jag inser att vi bryr oss mer om utseende än personligheterna. Tragiskt. :( Och jag är ganska stolt över, att ytlighet, inte hör till min personlighet.

Dagens goda punkter:
  • (Jag upprepar mej igen, och denna gången skriker jag ut det) JAG ÄÄÄÄLSKAR SOLEN!
  • Livet känns otroligt härligt
  • Älskar min underbara familj såklart... :P
Puss hej
Glöm inte att lämna ett spår från dej innan du går! INGEN REKLAM!
2010-03-09 @ 21:13:43 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: jenny ♥ tävla gärna hos mig!

åh missade det så klart typiskt! men de kommer nog flr chanser att se det, hihi



Härlig pepplista du har! Kramar i massor

2010-03-09 @ 21:40:41
URL: http://jennyn.blogg.se/
Postat av: Anonym

Har inte sett det. Kommer det flera avsnitt? I så fall NÄR sänds det?

Ja jag brukar säga att om man bara ger en människa en chans och INTE dömer efter utseendet så skulle världen må bättre. Jag gillar inte ytliga människor såna som dömer efter utseendet. Det är väl inte UTSEENDET som du ska leva ihop med- det är väl SJÄLEN hos en människa du ska älska och dela ditt liv med?

Kramisar

2010-03-10 @ 11:20:05
Postat av: Johanna

jajamen det kommer mer... GÅr på 5:an på tidagar kl 20...

Ja precis... är så jag tycker åxå...Men detta programmet visar verkligen hur ytliga vi är som människor! Men som jag skrev, vissa mer, vissa mindre...

kramkram

2010-03-10 @ 13:22:00
URL: http://thedarkcrystal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test