Jobbtankar

Har vart inne på AMS hemsida å glott runt lite på jobb...
Alla jävla jobb där det inte krävs utbildning, krävs ju tamejfaan ERFARENHET! Hur i helsike ska man kunna få ett jobb när man antingen ska ha skithög utbildning eller åxå fler år av erfarenhet. Man kan ju aldrig få erfarenhet om inte man får chansen att jobba??? Jag skulle garanterat kunna jobba lika bra i en butik efter en vecka som någon som arbetat i 10 år! Typ iaf!
Visst, det finns jätte många USK jobb ute, i hela sverige. Men inom vården, går det inte att veckopendla. Ska jag bo 3 dagar på ett ställe, komma hem i 1-2 dagar, åka iväg å jobba en, ledig och hem i 2 och sen jobba igen några dagar å hålla på så tills jag skulle få ett jobb på "hemmaplan"??? Det funkar inte!
Jag menar inte att jag ska sitta här å vänta på ett jobb på svanen, för det kommer antagligen aldrig att ske, men närliggande område har jag ju iaf som mål! 
jag kan söka mej genom hela sverige som den underbara arbetsförmedlingen vill. Men jag tror faktiskt att en arbetgivare i Pajala, skulle ta någon där uppifrån å inte en som bor 60mil därifrån! sen är jag heller inte villig att flytta.
Visst, jag kanske är kräsen i dagsläget. Men ska jag lämna min familj bara för att få ett jobb?? Skulle inte tro det. Faktsikt så går familjen före ett jobb för mej...
Det finns visserligen lite städjobb ute. På helger ung 20 tim eller nått sånt. Det kommer jag ju köra upp i bensin ist. Men även DÄR va erfarehnet ett krav! HALLÅ! Städa kan väl för faan vemsom helst?!?!?!?
Ne, jag ger snart upp jakten på ett jobb... erfarnhet har jag ingen annan än att ta hand om äldre, och mina barn! Men då har jag ingen utbildning ist... Och det skulle aldrig räknas som en erfarenhet heller för den delen.
Puss hej
Glöm inte att lämna ett spår från dej innan du går! INGEN REKLAM!
2010-03-24 @ 13:40:39 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test