sjukhusdag 2

ja, då har man vart på sjukhuset i över ett dygn då...
dagens prover visade ingen förbättring.  Hon har ff bara 3 mjdr trombocyter (blodplättar) och sen har leukocyterna (vita blodkroppar) sjunkit. Vilket inte är bra det heller tydligen.
Jag vet att jag inte bör tänka på det, och läkaren sa igår att hon inte har vad min värsta tanke va igår, leukemi. Det var det första som pluppade upp i huvvet på mej när jag såg alla blåmäken nere hos birgit. Men jag tänker på det ändå...
Men, hon är pigg och gad för övrigt. Hon har inte ont säger hon, och hon är inte tröttare än vanligt heller, så hon bör inte ha det...
Nu är bara att hoppas på att hon inte får Kronisk IPT, (Idiopatisk (immun) Trombocytopen Purpura) Men det kan vi inte få reda på förrns om minst ett halvår och en massa blodprovtagningar.
Men än så länge är läget sabilt. Bara hon inte börjar blöda... Har upptäckt några få nya prickar idag, och även blåmärken. s än verkar hon inte va på bättringsvägen iaf...

Och vi reder oss rätt så bra här på sjukhuset åxå. Finns ju en avdelning som kallas "lekterapin" där vi kan få vara, och även lite leksaker jämt utanför dörren.
Sen hoppas jag å ber att vi får behåla rummet som v har, så vi inte behöver bli iop parade med några andra... För HUR ska amilia då kunna titta på Pippi Långstrump när hon vill??? hehe..

Roligt det var att kolla statistiken idag och se att så många verkar bry sej om hur det går. Vore roligare med lite kommentarer åxå så jag vet vilka ni är... haha... endel vet jag ju, men roligt om lite fler kommer fram ur garderoben lite... :P

Puss å kram på er alla söta där ute!
Glöm inte att lämna ett spår från dej innan du går! INGEN REKLAM!
2010-01-30 @ 21:20:50 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Marie

Lekterapin har jag varit på i många år. Fick ju diabetes när jag var 3 så det var ett par sjukhusbesök under dessa år tills man blev för gammal för barnavdelningen :)

Hoppas allt blir bättre för er snart!

2010-02-01 @ 15:24:36
Postat av: johanna

haha... Ja Amilia tycker om lekterapin iaf... :P Så där är vi ganska mycket... sen är vi i lekrummet på avdelningen åxå...

tack så mycket... hoppas jag åxå

2010-02-01 @ 16:17:55
URL: http://thedarkcrystal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test