Svininfluensavaccin. Ta den, eller inte?

Har länge funderat över detta med vaccinet... om man ska ta det eller inte... Jag bör nog ta det, då jag jobbar som undersköterska, så tillhör jag ju den grupp som får det först. Gubben ska nog ta den han åxå. Han tillhör ju en av grupperna i riskgrupppen då han äter medicin som försvagar immunförsvaret. Bara hoppas att läkarna säger att han får ta den med alla sina problem han har... Njurdoktorn sa iaf att det va bra, och jag tror inte att hans sjukdom ska vara ett problem heller. Är ju i sånnafall om azatioprinen gör så han blir dålig av vaccinet då.
Något jag inte är så jätte glad över, är att barnen inte kan få det. Iaf inte Amilia. Ang åldern så står det olika överallt tycker jag. Allt i från 2 år till 5 år har jag sett. Och man blir ju bara kringkring när man får olika budskap...
Men är det så att det är från 3 år, så ska iaf Felicia få den, men jag kommer va nojjig över Amilia så fort hon blir förkyld typ... ;)
På ett sätt, så tror jag att hysterin har skapat ett oro bland människor, så att sjukdomen låter värre än vad den är.
De personer i sverige som har avlidit av influensan, har ju vart personer som varit sjuka från början. En med cancer, och den andra hade fetma. Så jag tror nog innerst inne att denna influensan inte är värre än någon annan influensa, bara att hysterin har storat upp det hela... Sen är den ju självklart farligare för de personer som tillhör riskgruppen. Men för de som är friska i övrigt, tror jag inte den är så farlig som alla vill få den att låta. Jag vet egentligen inte, för jag har läst på dåligt om den, bara snappat upp vad andra sagt i princip. Så jag vet ju heller inte hur de andra som insjuknat i influensan har varit, eller de som gått bort av den heller.
Men, eftersom jag är en nojjig person i sej, så kommer jag nog vara nojjig iaf... haha...

Kommer Du ta vaccinet mot influensan?

Städa, skulle det behövas här hemma! GRR! Men det är ingen idé men min två små barn som drar fram allt å stökar till lika fort igen, om inte fortare! Ibland hinner de dra fram allt igen innan jag har hunnit plocka bort det... :P
Till veckan börjar de hos Britt igen, och då ska jag å gubben ta ett ryck å stor städa... Varenda liten vrå! Ska inte finnas en baskilusk kvar i huset... ;) Måste tvätta fönstrena åxå! SÅ han får städa, och jag tvätta fönster :P bara hoppas det inte spöregnar hela nästa vecka då så jag kommer ut å kan göra det åxå... Får ju inte va strålande sol heller... Har visserligen inte många fönster som solen glänser på, så det ska nog gå å fixa ändå kanske... :P

Och på månda ska jag å Maddan va nyttiga och börja på Friskis å svettis... :P Fanns tre pass som passade oss, eller mej iaf. Måndag, tisdag och sändag! Men hallååå! Det är liiite väl tätt inpå! Men vi får nog börja lite smått och lugnt iaf... Måndagar är bra, då är det bas, vilket är för otränade som mej, som knappt orkar resa sej ur sängen utan å bli anfådd... Ok, va väl lite till överdift, men är så jävla otränad så jag vet inte vad... Men men...
Sen borde det ju gå att åka antingen till åmål eller säffle tycker ja, så kanske man kan passa in det lite bättre...
Ah ja vet inte... ska iaf gå på månda så får vi se m det är nått å ha... :P

Ne, nu vette tusingen va jag ska skriva...

kyss häjj på er allihopa! Ha dä gött!
Glöm inte att lämna ett spår från dej innan du går! INGEN REKLAM!
2009-09-06 @ 11:28:30 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test