de olika sorgfaserna

Fick en kommentar av min faster, kan det väl räknas till när hon vart gift med min farbror, som nyligen har förlorat sin far. Och började själv tänka på sorgen efter min far. Jag vet ju att sorgearbetet har många olika faser man ska gå igenom. Detta är förstås olika för olika individer. Men jag började läsa runt lite om detta ämnet på internet då jag känner att jag ännu inte har lämnat det som hände för 16 år sen bakom mej. Och jag tänker då för mej själv att jag måste vara galen som fortfarande gräver nej mej i frågan varför? Att jag fortfarande känner det hemska sveket inom mej! 
Men om jag läser igenom några av sidorna som finns att läsa om denna hemska upplevelse man kan uppleva i livet. Så är jag rätt så normal ändå. ;)
Jag tänker ofta på honom. Men det är ändå några av faserna som trycker ner mej ibland. 
Det som är allra värst, är minnena som jag saknar! jag var ändå 9 år! Och jag har inte många minnen kvar! VART ÄR ALLA MINA MINNEN!?! Varför kan jag inte minnas pappa? De minnen jag har, värderar jag självklart, men är rädd att jag även ska förlora dom. Och det är bara små små glimtar, och inte fler än att jag kan räkna dem på en hand. Det minnet av honom som är värst, är från den 12 juni 1994. Inte så konstigt då det var den värsta dagen i mitt liv. Jag kommer ihåg hela den dagen, från förmiddagen någon gång när jag hörde ambulansen komma på stora vägen nedanför huset vi var utanför å lekte, tills vi gick och la oss. Inget roligt minne, och jag skulle för allt i världen vilja ersätta det mot minnen jag värderar istället.
Jag funderar på att gå i typ, hypnosterapi. För att kankse få en liten chans att få tillbaka några minnen jag har någonstans nergrävda inom mej.
Men jag vet inte.
Jag orkar inte prata med någon nära om honom heller. Så att de kan friska upp mitt minne. Jag orkar bara inte det. Även om det kanske skulle vara bra, för de vet säkert mååånga saker med mej och pappa. Men nej. Jag är en person som inte gillar att visa mina känslor. Så jag orkar inte.

Glöm inte att lämna ett spår från dej innan du går! INGEN REKLAM!
2010-03-01 @ 21:53:51 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test