Vitiligo

åhhhh jag har suttit och funderat å funderat hur faan jag ska börja detta inlägget för att allt ska låta sammanhängande. Men kommer inte på nått bra. Så jag börjar lite såhär kankse?
Som typ ingen vet som läser min blogg, har jag ju börjat med att äta enligt LCHF (Low Carb, High Fat)
I början fungerade det jätte bra, och jag gick ner ett kg i veckan och 1 cm i veckan åxå.
Men nu den senaste tiden så har allt stannat upp och det ha rinte hänt ett skit, och jag pendlar 0.5-1 kg upp och ner *BLÄÄÄÄ*och sen inget mer.
Men idag fick jag ett tips från Robban att vitiligo, kan orsaka sköldkörtelrubbningar, (hypoterios) och genast va jag ju tvungen att kolla upp detta... :P Och jag ska även ta å kolla upp det på riktigt...
Det kankse är därför allt har stannat upp på mej. För jag tror då absolut INTE att den kropp jag har idag, är min optimala kropp! Aldrig i hela h****e
Dock vet jag inte om jag har en segmentell vitiligo eller om jag har en generaliserad vitiligo.
Generaliserad vitiligo verkar de vanligaste utbredningarna vara runt munnen, händer, fötter, armbågar, knän mm mm och hör till kategorin autoimmuna sjukdommar, medans segmentell vitiligo utvecklar sej halvsidigt. Men det står inte var det är vanligast. Och den räknas inte till autoimmuna sjukdomar då det verkar  vara orsakad av substanser som produceras i slutänden på nerverna.
Det låter som att jag (tyvärr) tillhör den segmentella gruppen, och inte den generaliserade gruppen, eftersom mitt sprider sej över halva magen, och halv ryggen. Dock har jag då för mej att det "växte" bra mycket längre än 12 månader!!!!!
Men eftersom att jag vet att min älskade mor läser min blogg ibland, så kanske hon kunde svara lite på detta.  hehe... Eftersom hon säger att "Mammor vet allt"
Men om jag nu har en segmentell vitiligo, så kan jag dock "bota det". Frågan är bara vad det kostar, och vart faan jag ska få pengarna ifrån isf... :P
Men, jag kan ju iaf säga att det är inte många, som tillhör, en promille av världens befolkning!!!! :P
åhhhh jag har suttit och funderat å funderat hur faan jag ska börja detta inlägget för att allt ska låta sammanhängande. Men kommer inte på nått bra. Så jag börjar lite såhär kankse?
Som typ ingen vet som läser min blogg, har jag ju börjat med att äta enligt LCHF (Low Carb, High Fat)
I början fungerade det jätte bra, och jag gick ner ett kg i veckan och 1 cm i veckan åxå.
Men nu den senaste tiden så har allt stannat upp och det ha rinte hänt ett skit, och jag pendlar 0.5-1 kg upp och ner *BLÄÄÄÄ* och sen inget mer.
Men idag fick jag ett tips från Robban att vitiligo, kan orsaka sköldkörtelrubbningar, (hypoterios) och genast va jag ju tvungen att kolla upp detta... :P Och jag ska även ta å kolla upp det på riktigt... :P
Det kankse är därför allt har stannat upp på mej. För jag tror då absolut INTE att den kropp jag har idag, är min optimala kropp! Aldrig i hela h****e
Dock vet jag inte om jag har en segmentell vitiligo eller om jag har en generaliserad vitiligo.
Generaliserad vitiligo verkar de vanligaste utbredningarna vara runt munnen, händer, fötter, armbågar, knän mm mm och hör till kategorin autoimmuna sjukdommar, medans segmentell vitiligo utvecklar sej halvsidigt. Men det står inte var det är vanligast. Och den räknas inte till autoimmuna sjukdomar då det verkar  vara orsakad av substanser som produceras i slutänden på nerverna.
Det låter som att jag (tyvärr) tillhör den segmentella gruppen, och inte den generaliserade gruppen, eftersom mitt sprider sej över halva magen, och halva ryggen. Dock har jag då för mej att det "växte" bra mycket längre än 12 månader!!!!!
Men eftersom att jag vet att min älskade mor läser min blogg ibland, så kanske hon kunde svara lite på detta.  hehe... Eftersom hon säger att "Mammor vet allt"
Men om jag nu har en segmentell vitiligo, så kan jag dock "bota det". Frågan är bara vad det kostar, och vart faan jag ska få pengarna ifrån isf... :P
Men, jag kan ju iaf säga att det är inte många, som tillhör, en promille av världens befolkning!!!! :P
Glöm inte att lämna ett spår från dej innan du går! INGEN REKLAM!
2010-07-04 @ 21:59:12 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Madde

ÄR skit trist när man stannar så där :(



sv: De stämmer bor i FALUN :-D . Var bort du nu igen? Är de värmland? Haha kanske har fel, dålig på kartor ;-) .

Hade jätte gärna kunna komma :-D

2010-07-04 @ 22:31:35
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: Madde

Sv – Då var jag inte helt lost ;-) . Fan man kanske skulle ta och åka dit :-D . Kul att komma härifrån en stund.



Jag borde nog kanske de, problemet är att jag är livrädd :-/

2010-07-04 @ 22:39:32
URL: http://www.saramadeleine.se
Postat av: Matilda

Jag hoppas att du fortsätter med att skriva nya inlägg till din blogg - den har verkligen potential :D!

Svar: Det kan hända att jag återupptar den. Saknat det ibland faktiskt. :)Tack :)
TheDarkCrystal

2012-09-01 @ 13:23:16
URL: http://allaprivatlan.se
Postat av: Smilla

Megafin blogg! Hur ofta brukar du uppdatera den?

Svar: Jag har inte uppdaterat sen 2010. Ibland saknar jag det, och önskat att jag varit aktiv.
Men jag är aktiv ibland, för att sen kanske dra ut på uppdateringarna.
TheDarkCrystal

2012-10-12 @ 09:54:26
URL: http://allasmslan.se
Postat av: Siri

Schysst design du har på din sida. Har du gjort den själv? Skitsnyggt i alla fall!

Svar: Japp jag har gjort den själv. På den tiden jag var påhittig och kreativ:pTack :)
TheDarkCrystal

2012-10-14 @ 08:47:21
URL: http://allasmslan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test