Jag visste det!

Jag har alltid, ända sen jag va "liten" och såg pippi, reagerat på att Pruskilusskan, blom, och dunderkarlsson (som förövrigt även är doktorn i Emil) alltid pratade så konstigt... När jag va liten så kanske jag inte reagerade jätte mycket, men tyckte det såg konstigt ut när iaf hon pratade.
Och jag har tänkt myckt på det nu när barna har börjat kolla på pippi och emil. Och idag va jag tvungen att leta upp svaret vilket jag tänkt många gånger.
Pruskilusskan, Blom, dunder-karlsson (doktorn i Emil) Krösa-Maja, kommandoran i fattighuset, är tyska skådisar, förutom kommandoran som är från Schwiez.
Under produktionen av Pippi och Emil hade SF ett sammarbete med ett tyskt filmbolag, då sf tyckte att produktionen av filmerna skulle bli för dyra. Och på så sätt så fick några tyskar biroller i filmerna.
Jag bara ÄLSKAR att ha rätt... ;)

http://www.ministryofart.se/blog/wp-content/uploads/2008/06/prussiluskan.jpg http://efraimstochter.de/images/schauspieler/donner_karlsson_blom.jpg

Glöm inte att lämna ett spår från dej innan du går! INGEN REKLAM!
2010-02-06 @ 17:44:51 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: madde

Har du inte kommit på det föränn nu? ;P;P

2010-02-06 @ 18:52:07
Postat av: Robban

Har du inte alltid rätt? de har ja..

är de ngn som sagt emot dig? =D

Mio min mio är värst, den går ju inte kolla på alls.

Den som var bra när man var liten..

2010-02-06 @ 18:54:00
Postat av: TheDarkCrystal

Madde: Joo, men jag har aldrig kollat upp det förrns nu... ;) Men jag har stört mej på det bra länge... Sen har jag aldrig orkat käfta emot när jag hamnat i diskussioner om det. För alla andra påstår att talet är pålagt efteråt, vilket det åxå även är ibland då regissören gillade att "leda" barnen under inspelningarna... :P



Robban: Haha, Jo, jag har ALLTID rätt... :P Mio min mio har jag inte sett. Mamma skrämde mej med sången som hon ville jag skulle sjunga nångång när jag va liten, så har aldrig velat sett den... För bara låter är urhemsk tycker jag

2010-02-06 @ 20:14:55
URL: http://thedarkcrystal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Test